Google aktualizując swoje algorytmy, zwraca uwagę między innymi na wartościowe, odpowiadające oczekiwaniom odbiorców treści. Dlatego, jeśli chcesz, by Twoja strona internetowa znalazła na wysokim miejscu w rezultatach wyszukiwania, nie wystarczą wyłącznie prace nad SEO. Musisz je połączyć z tworzeniem wysokiej jakości contentu. Zobacz, jak to zrobić, zapoznając się z poniższym wpisem.
Zadania SEO a content marketingu
SEO (Search Engine Optimization) i content marketing to dwa istotne elementy strategii cyfrowej, które współdziałając, zwiększają widoczność strony w wyszukiwarkach i zaangażowanie użytkowników. Pozycjonowanie koncentruje się na optymalizacji serwisu poprzez badanie słów kluczowych, budowanie linków oraz poprawę technicznych aspektów witryny, na przykład czasu ładowania. Content marketing natomiast polega na tworzeniu wartościowych treści, artykułów, a także filmów czy plików dźwiękowych angażujących odbiorców.
SEO wspiera więc content marketing, poprawiając widoczność treści w wyszukiwarkach, a content marketing wzmacnia SEO, dostarczając wartościowych tekstów czy innym form contentowych przyciągających linki i poprawiających ranking serwisu. Integrując oba działania, zmaksymalizujesz efekty biznesowe. Jeśli potrzebujesz konsultacji ze specjalistami od pozycjonowania w Lublinie, zobacz na przykład ofertę agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie i zdecyduj się na połączenie sił SEO oraz contentowych dla wzrostu swojego biznesu.
Wspólne cele pozycjonowania i contentu
SEO i content marketing jak najbardziej łączą wspólne cele – wspólnie dążą one do wzrostu widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Ważnym aspektem jest też dla nich poprawa satysfakcji użytkowników, bez której trudno o zatrzymanie osób na dłużej na stronie i zdobycie ich lojalności.
Ponadto zarówno SEO, jak i content marketing przyczyniają się do budowy wiarygodności witryny. SEO osiąga to między innymi poprzez budowę linków, optymalizację szybkości działania serwisu i dopracowanie technicznych kwestii, a content marketing za pomocą wartościowych treści przyciągających naturalne linki i wzmacniających reputację marki.
Ostatecznie za cel obu strategii należy uznać generowanie tak pożądanych przez firmy konwersji. SEO dąży do nich, poprawiając widoczność witryny i zwiększając tym samym szansę na jej dotarcie do odpowiednich odbiorców, content natomiast, angażując użytkowników dobraną do ich potrzeb treścią i prowadząc ich do działań konwersyjnych, takich jak zapis na newsletter bądź zakupy.
Jak łączyć pozycjonowanie i działania content marketingowe?
Chcesz łączyć pracę nad SEO z wysiłkiem dotyczącym contentu? Zrobisz to, wykonując poniższe kroki.
Zaplanuj treści z uwzględnieniem słów kluczowych
Pracę rozpocznij od zbadania fraz kluczowych, które są istotne dla Twojej branży i oferty, by w ten sposób przyciągnąć uwagę swojej grupy docelowej. Następnie użyj tych słów do zaplanowania treści, stworzenia artykułów blogowych, infografik czy innych materiałów odpowiadających na pytania i potrzeby odbiorców.
Twórz wartościowe teksty
W trakcie projektowania treści, zadbaj o ich optymalizację z perspektywy SEO. Używaj odpowiednich fraz kluczowych w nagłówkach i meta opisach. Zadbaj również o odpowiednią strukturę contentu, stosując nagłówki H1, H2 i H3 oraz wypunktowania ułatwiające przyswajanie i rozumienie tekstów. Linkuj do powiązanych z daną treścią artykułów na stronie oraz optymalizuj obrazy poprzez odpowiednie opisy i tagi ALT.
Pamiętaj też, by skupić się na dostarczaniu wartościowych i angażujących tekstów odpowiadających na ewentualne pytania i wątpliwości użytkowników. Możesz tworzyć artykuły eksperckie, studia przypadków i poradniki, również w wersji wideo czy dźwiękowej.
Dostosowuj treści
Pamiętaj o regularnym monitoringu contentu i wskaźników jego skuteczności, takich jak na przykład liczba odsłon serwisu, spędzony w nim czas, pozycja konkretnych artykułów w wynikach wyszukiwania. Posługując się tymi danymi, dostosowuj swoją strategię contentową i SEO, by poprawić efektywność treści oraz lepiej odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników. Używaj narzędzi analitycznych, takich jak na przykład Google Analytics, umożliwiających śledzenie postępów oraz identyfikację obszarów do poprawy.
Ważną kwestią jest również techniczna optymalizacja witryny wspierająca zarówno SEO, jak i content marketing. Obejmuje ona szybkie ładowanie serwisu, jego responsywność na różnych urządzeniach, odpowiednią strukturę URL i działanie funkcji wyszukiwania na stronie.
Promuj content
Oprócz optymalizacji treści ważna jest ich promocja. W tym celu wykorzystuj media społecznościowe, kampanie e-mailowe, newslettery i inne kanały dystrybucji, które umożliwiają dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Promując treści, zwiększysz ruch na stronie i tym samym wesprzesz działania SEO.
Pracując nad pozycjonowaniem w połączeniu z wartościowym contentem, pamiętaj także, by korzystać z narzędzi SEO, które w znacznej mierze ułatwiają pracę. Pamiętaj, że SEO nie osiągnie pozytywnych wyników bez wartościowego contentu, a content bez SEO nie dotrze do odbiorców. Dlatego konicznie uwzględnij w swoich działaniach oba wymiary marketingu.
Artykuł sponsorowany